کد خبر: 1214506
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ۷۰ درصد کشفیات مخدر در مرز‌های شرقی کشور صورت می‌گیرد، گفت قاچاق مخدر به سمت دریا و مرز‌های آبی تغییر یافته است. 

جوان آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ۷۰ درصد کشفیات مخدر در مرز‌های شرقی کشور صورت می‌گیرد، گفت قاچاق مخدر به سمت دریا و مرز‌های آبی تغییر یافته است. 
به گزارش «جوان»، اسکندر مؤمنی روز گذشته در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: بیش از ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر در مرز‌های شرقی و حاشیه شرق کشور صورت می‌گیرد و شاید کمتر از ۳۰ درصد کشفیات در عمق کشور باشد که نشان از تلاش‌های مأموران انتظامی و تمرکز خوب و مناسب پلیس دارد که مبارزه را از نقطه صفر مرزی شروع کرده است. 
وی ادامه داد: پلیس نقشی بی‌بدیل در مبارزه با موادمخدر دارد و بیش از ۸۰ درصد مجموع کشفیات موادمخدر در کشور توسط فرماندهی انتظامی کشور انجام می‌شود. همچنین بیش از ۷۰درصد کشفیات موادمخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی است و کمتر از ۳۰ درصد اقدامات انتظامی است. 
مؤمنی ادامه داد: براساس آخرین آمار رسمی سازمان ملل در سال ۲۰۲۳، مصرف موادمخدر در دنیا، ۲۳ درصد نسبت به سال‌های گذشته آن افزایش داشته است. همچنین سالانه ۵۰۰هزار نفر به دلیل سوءمصرف جان خود را از دست می‌دهند. 
دبیرکل ستاد بیان داشت: مبارزه ایران با موادمخدر و حجم زیاد کشفیات از سوی کشورمان، منجر به تغییر مسیر قاچاق موادمخدر به سمت دریا و مرز‌های آبی شده است. البته مبارزه در مرز‌های آبی نیز توسعه یافته و تقویت شده است، به‌طوری‌که ترانزیت از مسیر ایران با توجه به اقدامات و ریسک آن به ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته و قاچاقچیان مسیر‌های دیگری را برای ترانزیت انتخاب کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار